.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آنفلوانزای سگی و گربه‌ای هم در راه است؟

پژوهشگران هشدار دادند احتمال ترکیب دو آنفلوآنزای خوکی و فصلی با هم وجود دارد.

ایسنا نوشت:

به گفته محققان همزمانی فعالیت ویروس‌های این دو آنفلوآنزا می‌تواند نگرانی‌ها را نسبت به احتمال ترکیب این دو ویروس با هم و پیامدهای جدی و خطرناک آن افزایش دهد. رئیس انستیتو ملی ویروس شناسی در آمریکا ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: دانشمندان در این انستیتو در حال حاضر مشغول بررسی دقیق این احتمال هستند، چون ممکن است در صورت ترکیب دو ویروس، انتشار ویروس H1N1 تسهیل شود و نرخ شیوع بیماری افزایش یابد.

از سوی دیگر، روزنامه سانفرانسیسکو کرونیکل در مقاله‌ای با این عنوان که "آیا برای آنفلوآنزاهای سگی و گربه‌ای هم آماده هستید؟" می نویسد: جهش‌های ژنتیکی سریع در ویروس‌های آنفلوآنزا، خانواده حیوانات بویژه حیوانات اهلی را تهدید می‌کند و بنابراین جان انسان‌ها نیز در این میان به خطر می‌افتد.

پژوهشگران دانشگاه پوردو در آمریکا می‌گویند؛ در شرایطی که شیوع آنفلوآنزای نوع آ یا همان آنفلوآنزای خوکی مردم را در جهان مضطرب کرده است، این امکان وجود دارد که ویروس عامل این بیماری بتواند سگ‌ها، گربه‌ها و حتی موش‌ها را نیز آلوده و مبتلا سازد.

محققان می‌گویند؛ ویروس H1N1 که نام مستعار آنفلوآنزای خوکی را گرفته است بدلیل این که ابتدا در خوک‌ها کشف شد به این نام خوانده می‌شود اما در واقع شکل تغییر یافته ژنتیکی از ویروس‌های آنفلوآنزای انسانی، خوکی و پرندگان است و از آنجا که در انسان زیاد دوام می‌آورد خطر جدی برای حیوانات خانگی محسوب می‌شود که این تبادل و جابه‌جایی ویروس بین انسان و حیوانات می‌تواند برای هر دو خطرناک باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.